Pierogi z borówkami

Ten przepis jest na sporą ilość pierogów (około 80 sztuk), ale zawsze jak zaczynam robić pierogi to robię ich więcej. Część gotuje od razu, a część pozostawiam nie ugotowaną i porcjuję je na mniejsze części, które wkładam do zamrażarki. Pierogi z borówkami to jednak moje ukochane danie, chodzi oczywiście o cudowny smak, który chyba nigdy mi się nie znudzi. Od lat niezmiennie pierogi z borówkami obejmują pierwsze miejsce :)

SKŁADNIKI:

CIASTO:
600 g mąki pszennej
2 żółtka
250 ml gorącej wody
100 g miękkiego masła
Pół łyżeczki soli

FARSZ:
500 g borówek
3,5 łyżki mąki ziemniaczanej
4 łyżki cukru

+ cukier (około 2 łyżeczki), 40 g masła, łyżeczka soli.

WYKONANIE:

Najpierw należy przesiać mąkę, dodać żółtka, gorącą wodę (nie wrzącą), sól oraz masło. Następnie wyrobić ciasto.
Po połączeniu wszystkich składników, ciasto zostawić w misce na kilka minut pod przykryciem.
W tym czasie można przygotować farsz, borówki, cukier i mąkę ziemniaczaną połączyć i dokładnie wymieszać.
Ciasto podzielić na trzy części - (łatwiejsze rozwałkowanie). Następnie ciasto rozwałkować i wyciąć z ciasta kółka, (ja wykorzystałam do tego szklankę). Każde kółeczko można troszkę rozciągnąć, następnie porcjować po łyżeczce borówek i zlepić według uznania.
Następnie zagotować 0,5 litra wody i dodać łyżeczkę soli. W małym garnuszku rozpuścić masło i mieszając na średnim ogniu sklarować masło. Do wrzącej wody włożyć pierogi, należy przemieszać pierogi, aby nie przykleiły się do dna garnka. W momencie kiedy pierogi wypłyną na górę gotować około 2-3 minut, mrożone pierogi gotujemy 5 minut.
Porcjujemy, polewamy pierogi sklarowanym masłem i posypujemy cukrem :)



Smacznego :)

Kulinarne akcje!
Jagodowe lato Słodkie jagodowe lato



Komentarze

  1. Dla mnie to chyba najlepszy rodzaj pierogów :) Prawdziwa pychotka!
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty