Przejdź do głównej zawartości

Kukurydza na ostro

To danie jest bardzo proste, ale smak tak przyrządzonej kukurydzy przypomina mi lato i wakacje :) 
Uwielbiam taką kukurydzę. Dawno jej nie robiłam, ale na pewno to zmienię. 
Przepis jest na prawdę nie wymagający, a efekt jest rewelacyjny.
Polecam :)


SKŁADNIKI:

3 kolby kukurydzy
3 litry wody
2 łyżeczki wegety
2 kostki bulionu warzywnego
1 łyżeczka pieprzu

WYKONANIE:

Kukurydzę należy obrać i włożyć do garnka. Zalać ją wodą (około 3 litry wody zimnej) i postawić na piec.
Dodać bulion warzywny, pieprz i wegetę. Wszystko razem zagotować.
Od momentu zagotowania się wody, kukurydzę gotować około 6-8 minut. Wyciągnąć i podawać na gorąco.








Komentarze

  1. taka kukurydza kojarzy mi się z wakacjami, najlepsza oczywiście jedzona na plaży :) pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna pomysł na ciekawą i smaczną przekąskę. Godne polecenia i spróbowania rzecz jasna:-):-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ciasto bez pieczenia z masą krówkową o smaku kakaowym

Na samym początku dziękuję autorce bloga Kulinarne Przeboje za słodką inspirację :)
Od momentu gdy zobaczyłam przepis na to ciasto już wiedziałam, że w najbliższym czasie go zrobię.
Nie zawiodłam się :) Po pierwsze cudownie wygląda i pysznie smakuje.
Polecam wszystkim. Jest bardzo łatwe do zrobienia i najważniejsze, że bez pieczenia.
Rewelacyjne i pyszne wyzwanie dla mnie - to coś co uwielbiam.


SKŁADNIKI:250 g herbatników 800 g masy krówkowej kakaowej (2 małe puszki) 1 opakowanie budyniu śmietankowego (z cukrem), jeżeli jest bez cukru to + 3 łyżki cukru 400 ml mleka 1 opakowanie cukru wanilinowego 60 g masła 500 ml śmietanki kremówki (30% lub 36%) 2 łyżki cukru pudru 2 opakowania - śmietan-fix pół szklanki słonecznika
WYKONANIE:
Ja zrobiłam ciasto w formie o bokach 25 cm.Wyłożyć formę folią spożywczą i dno formy wyłożyć herbatnikami.Do rondelka przełożyć masę krówkową i delikatnie podgrzać. Połowę masy krówkowej przełożyć na herbatniki. Na masę krówkową ułożyć warstwę herbatników. W 100 ml mleka rozp…

Ptasie mleczko na biszkopcie

To ciasto robię bardzo często. Należy ono do ciast bardzo delikatnych.
Pierwszy raz miałam okazje spróbować to ciasto, jeszcze jak byłam mała :)
Ciasto zostało wtedy zrobione przez moją Ciocie i dlatego pierwotna nazwa tego ciasta nosi nazwę "Ciasto Cioci Beaty".
Polecam wszystkim, bo jest na prawdę bardzo proste do zrobienia, a przy tym cudowne w smaku.

SKŁADNIKI:BISZKOPT: 3 jajka 0,5 szklanki cukru 0,5 szklanki mąki pszennej 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
PTASIE MLECZKO: 2 galaretki truskawkowe 0,5 l śmietanki kremówki 30% lub 36% 1 paczka rodzynek 1 tabliczka czekolady mlecznej
WYKONANIE:Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni. Do naczynia wbić całe jajka i zmiksować na puszystą masę, dodając cukier. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać do osobnej miseczki, dodać do niej proszek do pieczenia i wymieszać składniki. Połączoną mąkę (pszenną i ziemniaczana) i proszek do pieczenia, dodać do jajek i wszystko wymieszać mikserem. Przełożyć na formę 35x25 cm i wł…

Oponki z twarogiem

Jak dla mnie oponki mają wyjątkowy smak.
Mają niewiele składników, ale smak przypomina mi dzieciństwo :)
Nie robię ich często, ale za każdym razem gdy już się zdecyduję na ich zrobienie to znikają bardzo szybko :)
Bardzo polecam ten przepis!
SKŁADNIKI:0,5 kg mąki pszennej 0,5 kg twarogu (zmielić w maszynce) 1 łyżka sody 3 łyżki śmietany 3 jajka 1 łyżka octu cukier puder
WYKONANIE:Na początku należy zmielić biały ser w maszynce oraz przesiać mąkę. Następnie dodać resztę składników i wszystko razem połączyć. Nie mieszamy zbyt długo. Następnie ciasto podzielić na kilka części (ja podzieliłam na 4 części) i każdą rozwałkować na stolnicy - grubość około 3 mm. Oponki smażymy na głębokim tłuszczu (tak jak frytki). Oponki smażą się bardzo szybko, po usmażeniu przekładamy na ręczniki kuchenne (aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu) i przekładamy na talerz - posypujemy cukrem pudrem według uznania.



Życzę smacznego! :)