Ciasto z jabłkami i orzechową kruszonką

To ciasto zrobiłam pierwszy raz :) Bardzo dziękuję za kulinarną inspirację kuchenne fascynacje :)
Gdy zobaczyłam przepis na to ciasto to już wiedziałam, ze będzie pyszne, więc musiałam go zrobić jak najszybciej :) Jak dla mnie prezentowało się świetnie i co później się okazało dla mojej rodzinki również :) Uwielbiam takie chwile gdy mogę kogoś kulinarnie zaskoczyć. 
A na podsumowanie, napisze tylko tyle, że orzechowa kruszonka jest dla mnie tak cudownie pysznym zaskoczeniem, że już rozmyślam do jakiego ciasta ją przemycić :)

SKŁADNIKI:

CIASTO:
2 łyżki soku z cytryny
150 g masła
200 g cukru
3 jajka
skórka z połowy cytryny
400 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
180 ml mleka

+ 700 g jabłek

KRUSZONKA:
200 g orzechów włoskich
70 g mąki
pół szklanki cukru
25 g zimnego masła


WYKONANIE:

Ja wybrałam do tego ciasta formę kwadratową o boku 25 cm.
Na samym początku należy obraz jabłka i pokroić w kostkę, następnie dodać sok z cytryny i wymieszać, aby jabłka nie ściemniały. 
Przesiewamy mąkę i dodajemy proszek do pieczenia.
Robimy ciasto: masło ucieramy na gładką masę, dodajemy do niego cukier, jajka, skórkę z cytryny. następnie przemiennie dodajemy mąkę i mleko. Kiedy wszystko będzie dokładnie wymieszane (ja używałam miksera) możemy dodać do ciasta pokrojone wcześniej jabłka. Szpatułką łączymy jabłka z ciastem. 
Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i posypujemy mąką. Ja wybrałam papier do pieczenia i uważam, że jeżeli chodzi o to ciasto, to wybór był idealny :)
Przekładamy ciasto do formy.
Nagrzewamy piekarnik do temperatury 175 stopni.
Obieramy orzechy, następnie wkładamy je do torebki lub woreczka i rozdrabniamy. Ja użyłam do tego tłuczka :) Orzechy przesypujemy do miseczki, dodajemy do nich mąkę, cukier i zimne masło - wszystko razem łączymy, mieszamy około 4 minut, aż składniki się połączą. Posypkę przekładamy na ciasto. Całość wkładamy do piekarnika na 50 minut.
Po tym czasie musimy troszkę odczekać do przestygnięcia ciasta i można próbować. 
SMACZNEGO :)


















Jabłka wolności

Komentarze

  1. Bardzo spodobał sie mi dzisiejszy wpis Pani Alicji:-) Od razu rzuciła mi się w oczy kwadratowa foremka której jestem od dzisiaj fanem:-) A przechodząc do ciasta muszą powiedzieć że kruszonka orzechowa wygląda bardzo zachęcająco:-) Świetnie że ciasto zostało sfotografowane pieczołowicie z różnych perspektyw dzięki czemu można delektować oko tym jak "na bogato" zostało przyrządzone:-). Warstwa kruszonki jest idealna a smak zapewne równie niesamowity:-) Cieszę się że "Pani od pyszności" zdecydowała się przemycić jabłuszka do ciasta wykorzystując tym samymm dobrodziejstwo sezonu:-) Całość ciasta znajdzie zapewne niejednego naśladowcę:-):-)

    OdpowiedzUsuń
  2. czy orzechy z masłem łączymy na zimno?

    OdpowiedzUsuń
  3. Masło należy rozpuścić i odczekać do ostygnięcia. Następnie orzechy, mąkę i masło łączymy do całkowitego scalenia składników :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty