Przejdź do głównej zawartości

Faworki

Wczoraj zdecydowałam się na zrobienie faworków.
To nic trudnego, a powiem szczerze, że miałam okazję robić je po raz pierwszy :)
Od wczoraj zniknęła już większa część i to w bardzo szybkim tempie :) 
To chyba dobra rekomendacja.
Polecam ten przepis. Wszystko wychodzi idealnie :)
Faworki to rewelacyjna alternatywa dla pączków, a może nawet dodatek do pączków - tak jak u mnie :) Wszystkim życzę smacznego.


SKŁADNIKI:

400 g mąki pszennej
50 g masła
1 jajko
4 żółtka
1 łyżka cukru pudru
4 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1 łyżka octu
szczypta soli
około 2 litry oleju do smażenia
cukier puder do posypania faworków

WYKONANIE:

1. Najpierw należy przesiać mąkę i dodać masło pokrojone w kostkę.


2. Następnie dokładnie łączymy ze sobą mąkę i masło. W osobnej miseczce łączymy ze sobą następujące składniki: jajko i żółtka, cukier puder, szczypta soli, jogurt naturalny i ocet. Wszystko łączymy ze sobą w jednolitą masę. Przekładamy do miseczki i pozostawiamy pod przykryciem na 30 minut.


3. Po 30 minutach ciasto dzielimy na cztery równe części. Stolnice posypujemy mąką. Następnie każdą część należy rozwałkować - dość cienkie. Z rozwałkowanego ciasta wycinamy paseczki około 10 cm na 3 cm. 



4. Każdy paseczek należy naciąć nożem lub radełkiem przez środek, a następnie przewinąć jeden koniec paseczka przez nacięty kawałek ciasta. Ta czynność powtórzyć dwa razy.





5. Każdy faworek przekładamy na tackę, którą wcześniej zesypaliśmy mąką. Na rozgrzany olej wkładamy po kilka faworków. Staramy się aby każda strona była zrumieniona. Następnie przekładamy faworki na ręcznik papierowy - (zmieniamy go co drugą porcję), aby odsączyć dużą ilość tłuszczy.
Przekładamy faworki na półmisek i posypujemy cukrem pudrem.






SMACZNEGO :)







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ciasto bez pieczenia z masą krówkową o smaku kakaowym

Na samym początku dziękuję autorce bloga Kulinarne Przeboje za słodką inspirację :)
Od momentu gdy zobaczyłam przepis na to ciasto już wiedziałam, że w najbliższym czasie go zrobię.
Nie zawiodłam się :) Po pierwsze cudownie wygląda i pysznie smakuje.
Polecam wszystkim. Jest bardzo łatwe do zrobienia i najważniejsze, że bez pieczenia.
Rewelacyjne i pyszne wyzwanie dla mnie - to coś co uwielbiam.


SKŁADNIKI:250 g herbatników 800 g masy krówkowej kakaowej (2 małe puszki) 1 opakowanie budyniu śmietankowego (z cukrem), jeżeli jest bez cukru to + 3 łyżki cukru 400 ml mleka 1 opakowanie cukru wanilinowego 60 g masła 500 ml śmietanki kremówki (30% lub 36%) 2 łyżki cukru pudru 2 opakowania - śmietan-fix pół szklanki słonecznika
WYKONANIE:
Ja zrobiłam ciasto w formie o bokach 25 cm.Wyłożyć formę folią spożywczą i dno formy wyłożyć herbatnikami.Do rondelka przełożyć masę krówkową i delikatnie podgrzać. Połowę masy krówkowej przełożyć na herbatniki. Na masę krówkową ułożyć warstwę herbatników. W 100 ml mleka rozp…

Ptasie mleczko na biszkopcie

To ciasto robię bardzo często. Należy ono do ciast bardzo delikatnych.
Pierwszy raz miałam okazje spróbować to ciasto, jeszcze jak byłam mała :)
Ciasto zostało wtedy zrobione przez moją Ciocie i dlatego pierwotna nazwa tego ciasta nosi nazwę "Ciasto Cioci Beaty".
Polecam wszystkim, bo jest na prawdę bardzo proste do zrobienia, a przy tym cudowne w smaku.

SKŁADNIKI:BISZKOPT: 3 jajka 0,5 szklanki cukru 0,5 szklanki mąki pszennej 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
PTASIE MLECZKO: 2 galaretki truskawkowe 0,5 l śmietanki kremówki 30% lub 36% 1 paczka rodzynek 1 tabliczka czekolady mlecznej
WYKONANIE:Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni. Do naczynia wbić całe jajka i zmiksować na puszystą masę, dodając cukier. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiać do osobnej miseczki, dodać do niej proszek do pieczenia i wymieszać składniki. Połączoną mąkę (pszenną i ziemniaczana) i proszek do pieczenia, dodać do jajek i wszystko wymieszać mikserem. Przełożyć na formę 35x25 cm i wł…

Oponki z twarogiem

Jak dla mnie oponki mają wyjątkowy smak.
Mają niewiele składników, ale smak przypomina mi dzieciństwo :)
Nie robię ich często, ale za każdym razem gdy już się zdecyduję na ich zrobienie to znikają bardzo szybko :)
Bardzo polecam ten przepis!
SKŁADNIKI:0,5 kg mąki pszennej 0,5 kg twarogu (zmielić w maszynce) 1 łyżka sody 3 łyżki śmietany 3 jajka 1 łyżka octu cukier puder
WYKONANIE:Na początku należy zmielić biały ser w maszynce oraz przesiać mąkę. Następnie dodać resztę składników i wszystko razem połączyć. Nie mieszamy zbyt długo. Następnie ciasto podzielić na kilka części (ja podzieliłam na 4 części) i każdą rozwałkować na stolnicy - grubość około 3 mm. Oponki smażymy na głębokim tłuszczu (tak jak frytki). Oponki smażą się bardzo szybko, po usmażeniu przekładamy na ręczniki kuchenne (aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu) i przekładamy na talerz - posypujemy cukrem pudrem według uznania.



Życzę smacznego! :)